Verzending en bezorging binnen Nederland en België

Levertijd

Voor zowel Nederland als België geldt: alle bestellingen die op werkdagen uiterlijk om 15:00 uur zijn geplaatst, versturen wij nog dezelfde dag. Bezorging vindt in 99% van de gevallen de volgende dag (bij kleinere pakketten zoals schaduwdoeken en led-verlichting) of de eerstvolgende werkdag (bij grotere pakketten als easy up partytenten, barbecues en trampolines) plaats. Bestel je dus een schaduwdoek op vrijdag vóór 15:00 uur, dan zal deze in 99% van de gevallen op zaterdag worden bezorgd. In België is zaterdaglevering helaas niet mogelijk, dus daar zal bezorging plaatsvinden op maandag. Bijvoorbeeld een easy up tent zal bij bestelling op vrijdag vóór 15:00 uur voor het eerst op maandag worden aangeboden. Bestellingen die je op vrijdag na 15:00 uur, zaterdag of zondag plaatst, zullen op zijn vroegst op dinsdag worden bezorgd. Rondom feestdagen kunnen langere bezorgtijden gelden. Indien er onverhoopt vertraging is tijdens het verzendproces dan zullen wij je hier zo spoedig mogelijk attent op maken via telefoon of e-mail.

Wil je je bestelling niet zo snel mogelijk ontvangen, maar liever op een specifieke (werk)dag? Voeg dan op de kassa-pagina, waar je ook je adresgegevens invult, in het vakje 'opmerkingen' toe welke bezorgdag je voorkeur heeft. Wij zullen hier dan rekening mee houden bij het versturen van je bestelling. Helaas kunnen we geen garanties geven dat je bestelling daadwerkelijk op de gewenste dag geleverd wordt, omdat we hierbij afhankelijk zijn van de bezorgdiensten.

Door het coronavirus is het momenteel erg druk bij de bezorgdiensten. De bezorgdiensten met wie wij samenwerken, met name DPD en TransMission, zetten extra personeel in en rijden extra ritten. Toch kan het voorkomen dat je bestelling pas later of in 2 delen bezorgd wordt. Ook komt het vaker voor dat je bestelling buiten kantoortijden (bijvoorbeeld later op de avond) wordt bezorgd. Wij hebben hier helaas geen invloed op en vragen om je begrip in deze bijzondere tijd.

In verband met de weersomstandigheden kan de verzending van bestellingen op dit moment 1-2 dagen vertraging oplopen. Wij doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Vervoerders

Wij verzenden onze pakketten met gerenommeerde bedrijven als DPD en TransMission.

Verzendkosten

De kosten voor verzending zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket of de pakketten. Daarom vermelden we op de productpagina altijd de precieze verzendkosten per product, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan bij bestelling. Omdat Buitenkado ook de mogelijkheid biedt om producten (op afspraak) af te halen, rekenen we voor het verzenden de werkelijk door ons te maken verzendkosten. Wij vinden het namelijk wel zo eerlijk om iemand alleen te laten betalen voor iets wat hij of zij ook werkelijk krijgt (te weten de verzending). Natuurlijk profiteer je bij verzending wel van de scherpe tarieven die wij met vervoerders hebben afgesproken.

Woon je op een van de Waddeneilanden? Dan rekenen onze vervoerders helaas 3 maal het gangbare tarief voor de verzending. In het geval van schaduwdoeken en led-verlichting verzenden wij je bestelling daarom met PostNL. Bij alle andere producten nemen we contact met je op om de opties voor verzending te bespreken. Uiteraard mag je ook altijd zelf contact met ons opnemen over de mogelijkheden voor verzending naar de Wadden voordat je een bestelling plaatst.

Meerdere producten en/of pakketten

Indien je meerdere producten bestelt, zorgen wij ervoor dat deze op de voor jou gunstigst mogelijke manier worden verzonden. De veiligheid van de producten staat daarbij natuurlijk altijd op de eerste plaats. Indien mogelijk zullen we van meerdere pakketten één maken. In bijna alle gevallen betaal je slechts één maal verzendkosten per bestelling, omdat wij ook maar één keer betalen.

Het kan ook voorkomen dat je één product bestelt, maar dat dit product uit meerdere pakketten bestaat. Dit is bijvoorbeeld het geval bij partytenten en trampolines. Deze zijn te zwaar om in één pakket te verzenden en dus wordt het gewicht verdeeld over meerdere pakketten. Alle pakketten van één bestelling worden wel altijd verzonden met dezelfde vervoerder, zodat je (uitzondering daargelaten) alles op hetzelfde moment ontvangt en je zo weinig mogelijk last ondervindt van het logistieke proces.

Track and trace

Zodra wij je bestelling aan de vervoerder overdragen, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. In deze e-mail ontvang je ook een track & trace of de wijze waarop je de track & trace zal ontvangen. Met deze track & trace kan je zien wanneer het pakket bij je wordt afgeleverd.

Afhankelijk van de grootte van het pakket én de vervoerder kan je ook zien hoe laat het pakket ongeveer afgeleverd wordt. Is je bestelling verstuurd met TransMission? Dan kan je op de dag van bezorging met behulp van de link die je via mail hebt ontvangen zien wat de verwachte bezorgtijdstip is (in een blok van 2 uur). Is je bestelling verstuurd met DPD? Dan kan je op de dag van bezorging via DPD Predict met behulp van de barcode die je via mail hebt ontvangen, beginnend met 0522, zien wat de verwachte bezorgtijdstip is (in een blok van 1 uur). Heb je vragen over de track & trace, schroom dan niet een e-mail te sturen naar contact@buitenkado.nl.

Niet thuis bij bezorging

Het kan uiteraard gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat de vervoerder de bestelling wil afleveren. In dat geval zal de chauffeur proberen het product af te geven bij één van je buren. Lukt dit niet, dan probeert de vervoerder het ofwel nog een keer, of kan je het product zelf ophalen bij een pickup point. In beide gevallen vind je een briefje in de brievenbus met daarop instructies, óf kan je meer informatie zien via de track and trace-link die je in je mailbox hebt ontvangen. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op.
Weet je bij bestelling al dat je niet thuis bent? Voeg dan op de kassa-pagina als opmerking toe waar het pakket dan afgeleverd mag worden, of hang een mededeling voor de chauffeur op aan de voordeur en geef aan dat het bijvoorbeeld bij de buren afgeleverd mag worden.
Wil je liever niet dat de bezorger het pakket bij (één van) je buren afgeeft? Dan kan je dit op de kassa-pagina vermelden in het vak 'Opmerkingen'.

In sommige gevallen is het mogelijk om bij ontvangst van het verwachte bezorgtijdstip via e-mail het bezorgadres nog te wijzigen, bijvoorbeeld omdat je weet dat je op het bewuste tijdstip niet thuis bent. Houd er rekening mee dat dit zeker in drukke periodes kan zorgen voor vertraging bij de bezorging van je pakket.
Wil je dat je pakket bij een pickup point bezorgd wordt? Houd er dan rekening mee dat niet alle pakketten hiervoor in aanmerking komen. Trampolines, tenten en barbecues kunnen NIET bezorgd worden bij een pickup point. Geef je dit wel aan? Dan loopt de bezorging ernstige vertraging op. Twijfel je of je bestelling naar een pickup point kan gaan? Neem dan contact met ons op.

In verband met corona-maatregelen of de afmetingen van het pakket kan het zo zijn dat je bestelling niet naar een pickup point gestuurd kan worden. Probeer indien mogelijk thuis te zijn voor bezorging, of geef een locatie aan waar je bestelling bezorgd mag worden als je niet thuis bent of de deur niet open wilt doen voor de bezorger. Denk hierbij aan een overkapping, schuurtje, tuin etc. Zo zorgen we er samen voor dat bezorgers zoveel mogelijk pakketten gewoon kunnen leveren, en dat de kans op vertragingen kleiner wordt. Alvast bedankt!

Klachten met betrekking tot de aflevering

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alles onbeschadigd en compleet geleverd is. Wanneer dit niet het geval is, of wanneer je niet tevreden bent over de vervoerder en/of de aflevering, verzoeken we je vriendelijk om zo snel mogelijk (binnen 24 uur) te mailen met contact@buitenkado.nl, zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.