Garantie en klachten

Wij willen het liefst dat al onze klanten tevreden zijn over hun aankopen. Jammer genoeg kan het toch gebeuren dat een door jou bij Buitenkado gekocht product kapot gaat of dat een product niet voldoet aan je verwachtingen. In dat geval zullen wij proberen samen met jou een oplossing te zoeken voor het probleem. Uitgangspunt daarbij is dat we het defect repareren of een vervangend product leveren, mits je het product op normale wijze hebt gebruikt en het niet gaat om normale slijtage. Voor kamado's hanteren we bijzondere garantievoorwaarden.

Defect binnen zes maanden

Op al onze producten zit minimaal zes maanden wettelijke garantie op fabrieksfouten. Als de schade aan het product is ontstaan door foutief gebruik, zoals bijvoorbeeld het gebruiken van een tent bij windsnelheden boven de aangegeven limiet, geldt deze garantie niet. Ook op bijvoorbeeld ritsen zit geen garantie. Neem bij een defect binnen zes maanden na aankoop altijd contact met ons op. Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. Wij nemen dan binnen 5 werkdagen contact met je op om samen naar een oplossing te zoeken.

Defect na zes maanden

Gaat een product na (meer dan) zes maanden, of na de in de productbeschrijving genoemde langere garantietermijn, kapot? Dan zit daarop in beginsel geen garantie, tenzij je kan bewijzen dat het product buiten jouw schuld om kapot is gegaan of het product niet voldoet aan de zogenaamde redelijke verwachtingen. Ook in dit geval kan je onderstaand formulier invullen, het liefst zo volledig mogelijk. We streven ernaar binnen 5 werkdagen te reageren.

Transportschade

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alles onbeschadigd geleverd is. Mocht een pakket transportschade hebben, meld dit dan altijd aan de bezorger. Wanneer een pakket transportschade heeft, verzoeken we je vriendelijk om zo snel mogelijk (bij voorkeur binnen 24 uur) onderstaand formulier in te vullen, zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken. Doe je dit niet uiterlijk binnen 5 werkdagen, dan valt de ontstane schade niet onder de garantie!

Europees klachtenplatform

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@buitenkado.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.