Vragen? Bel ons ma-vr 10:00-16:30 uur op +31 (0)412 450 496 | Klantbeoordelingen: 9,1/10
| Keurmerk webwinkel

Leverings- en betalingsvoorwaarden

Prijzen

Alle getoonde prijzen zijn verkoopprijzen inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Bij het plaatsen van een bestelling krijg je per mail een ontvangstbevestiging en een rekening in PDF-formaat als bijlage.

Verzendkosten

De verzendkosten staan apart vermeld bij ieder product. Omdat Buitenkado ook de mogelijkheid biedt om producten (op afspraak) af te halen, berekenen wij voor het verzenden de werkelijk door ons te maken verzendkosten. Wij vinden het namelijk wel zo eerlijk om iemand alleen te laten betalen voor iets wat hij of zij ook werkelijk krijgt (te weten de verzending). De vermelde verzendkosten in de productbeschrijving hebben betrekking op 1 exemplaar van het bewuste product. Het kan zo zijn dat de verzendkosten hoger worden als je meerdere exemplaren bestelt. Door de gewenste producten in je winkelwagentje te plaatsen, kan je heel eenvoudig zien wat de verzendkosten voor je gehele bestelling zullen bedragen. Natuurlijk profiteer je van de scherpe tarieven die wij met vervoerders hebben. Daarbij betaal je in bijna alle gevallen slechts 1x verzendkosten per bestelling, omdat wij ook maar 1x betalen. Ook daarin is Buitenkado graag transparant.

Betalen

De aankopen die je bij Buitenkado.nl doet, kun je betalen via iDEAL. Het grote voordeel van iDEAL is dat je rechtstreeks, via de veilige omgeving van je eigen bank, kunt betalen en dat jouw bestelling gelijk verzonden kan worden nadat de betaling via iDEAL is afgerond. Betalen met iDEAL werkt als volgt:
1. Wanneer je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, BUNQ of Triodos Bank kun je gebruik maken van iDEAL.
2. Je plaatst je bestelling en je kunt vervolgens kiezen om te betalen met iDEAL.
3. Je wordt doorgeleid naar je eigen veilige internetbankieromgeving, waar je betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe de betaling.
4. Het bedrag wordt (via onze serviceprovider MultiSafePay) direct van je rekening afgeschreven. Buitenkado.nl krijgt dan bericht dat de bestelling is betaald.
5. Op het opgegeven e-mailadres ontvang je vervolgens binnen 1 uur per mail een ontvangstbevestiging.
6. Je gaat terug naar de site. De bestelling wordt binnen enkele werkdagen geleverd.

Naast betaling via iDEAL is het ook mogelijk te betalen met Bancontact (veel gebruikt in België) en Sofort. Betalen door middel van een factuur vooraf is ook mogelijk, net als levering onder rembours (tegen meerprijs). Neem voor deze laatste twee contact met ons op, dan helpen we je graag verder.

Verzending en levertijd

Voor onze leveringen maken wij gebruik van de service van gerenommeerde bedrijven zoals DPD en Transmission. Indien je pakket door de brievenbus past, zullen wij deze als brievenbuspost verzenden.
Bestel je op een werkdag voor 15:00 uur, dan versturen we het product nog diezelfde dag. Bezorging vindt in 99% van de gevallen de volgende dag (in Nederland, bij kleine pakketten, zoals schaduwdoeken en led-verlichting) of volgende werkdag (in België en bij grote pakketten, zoals easy up partytenten, trampolines en barbecues) plaats. Indien er toch vertraging is tijdens het verzendproces zullen wij je hier zo spoedig mogelijk attent op maken.

Volgen van de bestelling

Middels de verzendgegevens en track & trace-code die je van Buitenkado ontvangt nadat je betaling is afgerond, kun je zelf je bestelling volgen. Mocht je vragen hebben dan kun je ons ook mailen op contact@buitenkado.nl

Aflevering

Als je niet thuis bent bij aflevering wordt de bestelling, indien mogelijk, afgeleverd bij de directe buren. Je ontvangt dan van de vervoerder een berichtje in je brievenbus, waar de bestelling is afgeleverd. Wanneer afleveren op deze manier niet mogelijk is, probeert de vervoerder het op een andere dag nogmaals. Mis je ook deze aflevering, dan laat de vervoerder een berichtje achter waar je het pakket kunt afhalen. Schat je vooraf in dat je niet thuis bent op de dag van aflevering dan is het handig om een briefje op de voordeur te plakken met daarop het huisnummer van de buren waar de vervoerder het pakket wel kan afleveren.

Klachten met betrekking tot de aflevering

Controleer altijd direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Wanneer dit niet het geval is, of wanneer je niet tevreden bent over de vervoerder en/of de aflevering, dan verzoeken we je vriendelijk om zo snel mogelijk (binnen 24 uur) te mailen met contact@buitenkado.nl zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Opmerkingen over een artikel

Heb je via BuitenKado een artikel aangeschaft dat onverhoopt niet geheel aan de verwachtingen voldoet, dan verzoeken wij je vriendelijk om ons hiervan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) via e-mail contact@buitenkado.nl op de hoogte te stellen. Heeft het product zichtbare schade en/of defecten, dan vragen wij om een foto in de bijlage mee te zenden. In nauw overleg zullen we dan een passende oplossing zoeken. Hierbij kan het gaan om het nasturen van het defecte onderdeel, of het aanbieden van een passende korting. In uitzonderlijke gevallen zullen wij vragen om het product op te sturen/terug te brengen naar ons magazijn in Heesch. Wij ruilen het artikel dan om of sturen kosteloos een nieuw exemplaar toe. Ook behoort in voorkomende gevallen een volledige terugbetaling tot de mogelijkheden. BuitenKado behandelt iedere opmerking afzonderlijk en bepaalt samen met jou de ideale oplossing.

Zichttermijn

Voor jouw online Buitenkado.nl bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je, tenzij anders vermeld, het artikel bekijken en beoordelen. Zorg altijd dat de verpakking (voor zover mogelijk) onbeschadigd blijft.

Controleer altijd direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

In het geval van (easy up) tenten gaan wij ervan uit dat een product gebruikt is indien het dak en de zijwanden aan de tent zijn bevestigd. In dit geval kan je de overeenkomst dan ook niet meer binnen 14 dagen herroepen.

Retourneren van artikelen binnen 14 dagen

Voor jouw online bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je, tenzij anders vermeld, het artikel bekijken en beoordelen. Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je binnen deze termijn melden dat je het product wilt retourneren, tenzij het een artikel betreft waarbij vooraf is aangegeven dat het niet onder het retourrecht valt.

Bij het retour sturen van een artikel gelden de volgende "spelregels":

1. Het artikel kan alleen retour gestuurd worden wanneer het ongebruikt is. Is dit niet het geval, dan behouden wij ons het recht voor de eventuele waardevermindering aan het product in mindering te brengen op de terugbetaling.
2. Buiten de zichttermijn van 14 dagen vervalt het recht van retour.
3. Wanneer je een artikel retour stuurt dan dient dit voor zover redelijkerwijs mogelijk te gebeuren in de onbeschadigde, originele verpakking.
4. We verzoeken je vriendelijk het retourformulier ingevuld toe te voegen aan je retourzending.

Conform onze algemene voorwaarden zijn in het geval van een retourzending de gemaakte kosten (denk aan een pakketzegel voor het terugsturen) voor eigen rekening. Stuur je de volledige bestelling retour, dan ontvang je van ons wel de oorspronkelijk betaalde verzendkosten terug.

Tijdens de zichttermijn mag je de producten beoordelen zoals je dat ook zou mogen in een fysieke winkel. Indien het product is gebruikt op een manier die verder gaat dan in een fysieke winkel mogelijk zou zijn, kan je verantwoordelijk worden gehouden voor de eventuele waardevermindering van het product en kunnen daarvoor kosten in mindering worden gebracht op de terugbetaling.

Retourformulier, terugsturen van artikelen

1. Neem binnen 14 dagen na ontvangst, bij voorkeur via e-mail (contact@buitenkado.nl), contact met ons op.
2. Geef aan dat je een product wilt retourneren.
3. Je ontvangt vervolgens van Buitenkado.nl via e-mail een retourformulier dat je kunt toevoegen aan het retour te sturen pakket.
4. Vul het formulier bij voorkeur zo compleet mogelijk in en stop dit indien mogelijk bij het artikel wat je retour wilt sturen.
5. Stuur het artikel zelf terug naar het op het retourformulier vermelde adres (maak bijvoorbeeld gebruik van een pakketzegel van PostNL of DHL) of laat het het door onze vervoerder ophalen. In het laatste geval geven wij onze vervoerder de opdracht om het artikel bij je op te halen en ontvang je hierover een bevestigingsmail van ons. De kosten voor het ophalen bedragen €12,95 per afzonderlijk pakket (max. 30 kg, max. afmetingen 170x50x30 cm). Voor zwaardere pakketten geldt een prijs in overleg. Neem voor ophalen contact op met ons via e-mail.
6. Stuur het product binnen 14 dagen na melding dat je gebruik wilt maken van je retourrecht terug.

Wij zijn wettelijk verplicht een modelformulier voor herroeping aan te bieden. Deze vind je hier: retour- en herroepingsformulier. We verzoeken je vriendelijk ons, bijvoorbeeld via een e-mail naar contact@buitenkado.nl, op de hoogte te stellen van het feit dat je gebruikt wilt maken van je herroepingsrecht.

Zelf terugbrengen

Je kan het product ook zelf terugbrengen, in dat geval ontstaan er geen kosten voor jou. Neem ook hiervoor binnen de 14 dagen zichttermijn, bijvoorbeeld per e-mail naar contact@buitenkado.nl, contact op. Je ontvangt daarna per omgaande een retourformulier en de adresgegevens. Plak in dat geval indien mogelijk het retourformulier op het terug te brengen artikel.

Terugbetaling koopsom

Zodra wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, betalen wij het door jou betaalde bedrag, eventueel inclusief verzendkosten, terug. Dit gebeurt op dezelfde manier als waarop je de bestelling hebt betaald. Dus heb je betaald met iDEAL, dan storten we het bedrag terug op het door jou gebruikte rekeningnummer.
Houd rekening met een terugstorttermijn van maximaal 14 dagen na aanmelding van je retour.